Az árösszehasonlító site-ok egyre nagyobb népszerűségnek örvendnek. De hogy is kezdődött mindez? Az 1990-es évek elején tapasztalható internet bumm idején jelentek meg az árösszehasonlító oldalak. Lényegük, hogy a különböző termék kategóriák szerint rendszerezték az árukat. Szélesebb szolgáltatást nyújtottak, mint a megszokott sárga oldalak.
Kezdetben persze technikailag sokkal egyszerűbb módszereket alkalmaztak. Aztán az internetes vásárlás fejlődésével az árösszehasonlítás is átalakult, sokkal több információt biztosít a vásárlóknak. Persze ezáltal az üzleteknek is.
Ezért megéri minél több boltnak bekerülni egy ilyen árösszehasonlító oldalra. Egyrészt a látogatottság növelése, másrészt az internetes vásárlás fellendítése miatt. Tulajdonképpen érthető, miért választja a fogyasztó az árösszehasonlító oldalt. Itt ugyanis mindent egy helyen megtalál, könnyedén keres, böngészik a termékek között.
Először csak Amerikában jelent meg az árösszehasonlító szolgáltatás, idővel aztán a többi országban is megjelent az árösszehasonlítás. Az elsők között indított internetes vásárlást támogató weboldal volt a Kelkoo, PriceRunner, Shopzilla. Nem sokkal később indultak a magyar árösszehasonlító oldalak is, mint az árukereső, kirakat, árgép, stb.
Talán a legnagyobb fejlődést azt jelentette, amikor egyre több felhasználó felismerte az internetes vásárlás előnyeit. Az internetes vásárlás elterjedésével pedig kialakult a természetes igény, hogy legyen egy összesített oldal, egy árösszehasonlító site, ahol minden egy helyen elérhető. Ez pedig nemcsak a fogyasztóknak, de a boltoknak is előnyös.