Focilázban égnek a webshopok

2010. June 10.

A foci VB nemcsak a sörforgalomra, de az internetes vásárlásokra is erősen hat; minden tízedik netes vásárló a VB kapcsán szerez be műszaki terméket a webshopokban– derült ki az Árukereső.hu friss felméréséből. A piacvezető ár-összehasonlító oldal az idény vásárlási trendjeit vizsgálta: a nyári szezonban LCD TV és DVD lejátszó, valamint a fűkasza és sövényvágó az abszolút sláger. Az ár-összehasonlító portál partnerországaiban epilátort és tanszert keresnek a neten.

Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala, az Árukereső friss felmérése szerint az internetes vásárlók tudatosan készülnek a nyárra és a foci VB is nagy hatással van az eseményhez kapcsolódó termékek forgalmára. Akik a következő három hónapban tervezik műszaki cikkek beszerzését, azok közül minden tízedik ember a foci VB előtti, kedvező akciókkal kecsegtető időszakra időzíti vásárlását. A nyári időszakban nem csak focira, de kertészkedésre is hajlandóak vagyunk többet áldozni: június és augusztus között például a fűkasza kereslete megkétszereződik, és háromszor annyian kattintunk a sövényvágóért, mint az év többi részében. A hőségre rutinosan készülünk: ebben az időszakban megduplázódik a légkondicionálók kereslete. A legnépszerűbb sporteszköz pedig a bicikli; drótszamarat a nyári időszakban 25 százalékkal többen keresnek. Az Árukereső.hu speciális nyári aloldallal könnyíti meg a kánikulában árvadászók dolgát, ahol a foci VB-re, de a nyaralásra, fesztiválokra készülők is megtalálják a leghasznosabb ajánlatokat.

A nyári hónapokban az érintőképernyős mobiltelefonok, LCD tévék és a hordozható DVD lejátszók jelentős forgalomemelkedésére számítunk. A vásárlók 55 százaléka 50 000 Ft felett tervez költeni nyári műszaki cikkekre. Felmérésünk szerint az emberek kétharmada gondolja úgy, hogy a minőség a legfontosabb a vásárláskor, de a konkrét beszerzésnél már az ár lesz a meghatározó” – mondta Rácz István, az arukereso.hu Kft. marketing igazgatója.

Kisebb összegnél a nők, nagyobbnál a férfiak döntenek

Minél magasabb az ár, annál férfiasabb a döntés: a felmérés alapján ugyanis kiderült, hogy a vásárlásra költött összeg emelkedésével a nők befolyása csökken. Míg egy MP3 lejátszó megvásárlását a hölgyek határozzák el, addig egy 100 000 Ft felett LCD tévé beszerzésénél jellemzően a férfiak mondják ki a döntő szót.

Kelet-Európában az epilátor, a fürdőruha és a tanszer is sláger

A felmérés vizsgálta több ország várható nyári eladási trendjeit is: míg mi magyarok nyaralással és a foci VB-vel vagyunk elfoglalva, addig keleti szomszédaink ilyenkor már készülnek az iskolára: a tanfelszerelések kereslete nyáron megháromszorozódik az Árukereső romániai partneroldalán. A strandolásról azért ők sem feledkeznek meg: fürdőruhából például négyszer több fogy. Bulgáriában a magyarokhoz hasonlóan megugrik a légkondicionálók kereslete, azonban a bolgárok nem csak a hűs levegőre, hanem a makulátlan lábakra is igényesek: itt többek közt az epilátorok forgalma ugrik meg látványosan. A törökök nyáron is figyelnek a tisztaságra– a török ár-összehasonlító oldalon a légkondicionálók mellett a porszívók és a mosogatógépek kereslete is érzékelhetően megnő. A téli összebújások pedig meghozzák gyümölcsüket: ilyenkor fogy a legtöbb babakocsi is.