Az árösszehasonlítás fontossága a válság idején

2009. február 11.

Manapság a vásárlók kétszer is meggondolják, mire költik a pénzüket. A válság egyre erőteljesebben érezhető már nemcsak Amerikában, hanem Európában is. Ez alól Magyarország sem számít kivételnek. Az emberek megpróbálnak minél többet spórolni az internetes vásárlás során. Ezért nő az árösszehasonlító oldalak jelentősége is.

Most különösen érdemes ezért odafigyelni a hirdetés arculatára, szövegére, megjelenésére. A hagyományos marketing eszközök mellett nem árt újabb „fogyasztó csábító” módszerek kipróbálása. Ezek támogatják az internetes vásárlást.

A ClickZ nevű weboldalon olvashatunk egy remek összesítést arról, milyen eszközöket érdemes kipróbálnunk, ha növelni szeretnénk vásárlóink körét. A hagyományos árösszehasonlítás már nem elég, valami pluszt, extrát kell ajánlanunk.

Fontos, hogy minél több állandó akció legyen. Itt elsősorban az olyan akciók, kedvezmények jöhetnek szóba, amelyek több árut ígérnek kevesebb pénzért. Mondjuk egy árösszehasonlító oldalon kínálhatunk két könyvet egy áráért.

Másik szempont az idő megtakarítás. Az internetes vásárlás során pedig egyértelműen időt takarítunk meg. Ezt talán érdemes lenne jobban kihangsúlyozni egy árösszehasonlító oldalon.

Következő érdekesség, hogy válság ide vagy oda, a vevő szereti magát jól érezni, szereti, ha ajándékot kap. A leggyakrabban erre szokták a szájukat húzni az árösszehasonlító website-ok. Pedig nem az a fontos, hogy minél drágább egzotikus nyaralást ajánljunk. Már az is buzdítja az internetes vásárlás népes közönségét, ha egy belföldi hosszú hétvégét nyerhet. Ez egy árösszehasonlító oldalnak pedig nem jelent túl nagy plusz költséget.

Ami meg aztán igazán költséghatékony, az az ötletes szöveg, grafika. Legtöbb esetben félnek attól, hogy túl vicces, egyedi vagy meghökkentő legyen egy hirdetés. Pedig gondoljunk csak Toscani népszerű Benetton reklámjaira. Miért ne használhatnának ilyeneket az árösszehasonlító oldalak? Miért ne lehetne humorossá tenni a vásárlás? Az ember szívesebben használ olyan árösszehasonlító oldalt, amit kreatívnak, érdekesnek tart.