Árösszehasonlító oldalak- egyre növekvő látogatottság

2009. február 16.

Az árösszehasonlító oldalak látogatottsága évről-évre nő. Ez főleg annak köszönhető, hogy egyre többen választják az internetes vásárlást, így pedig szükségesebbé válik az árösszehasonlítás is. A Hitwise, piackutató intézet felmérése legalábbis ezt támasztja alá. (Hitwise Press Release: Comparison Shopping Traffic Increases 56 Percent, NEW YORK – November 7, 2007)

Az érdekes esettanulmány beszámol arról, hogy az árösszehasonlító oldalak használata mennyire megéri az egyes boltoknak, webáruházaknak. Hiszen látogatóik nagy számban érkeznek az árösszehasonlító site-okról. Ahova pedig leginkább a kereső oldalakról jutnak a felhasználók. Ez nem is meglepő, mert a vásárlók ha valamilyen konkrét árut keresnek, csak beírják a google a keresett szót. Ezt követően általában egy árösszehasonlító oldalra jutnak, ahol válogathatnak az online boltok kínálatából.

A felmérés arra is kitér, hogy a legtöbbször keresett szavak a laptop, Nintendo, LCD TV, iPod, stb. Vagyis amint láthatjuk a vásárlók a műszaki cikkek internetes vásárlása iránt érdeklődnek. Ezek az állandó, egész évben kedvelt termékek. Ezért emeljük ki, ha valamilyen akció éppen aktuális termékeinkre.

Természetesen az aktuális ünnepeknek, évszaknak megfelelően változnak a szezonálisan érdeklődést felkeltő árucikkek. Míg a korábbi években nem volt annyira jellemző, 2007-ben már sokkal inkább érezhető volt az árösszehasonlító oldalak gyakori használata. Sokan a hagyományos várálás előtt is interneten tájékozódnak.

A tanulmány elsősorban a külföldi árösszehasonlító oldalakat vizsgálta, de hasonló a tendencia Magyarországon is. Az árösszehasonlító az internetes vásárlás egyre népszerűbb és hasznos kelléke lesz.